שירותי ביקור בית ויעוץ לקשישים במוסד לביטוח לאומי, מחקר הערכה
(מס' 106)

סוג פרסום:
מחבר :
מלכה כורזים, מרים שמלצר, שירי ניר, נתנאלה ברקלי
מועד פרסום :
12/2011
הורדה שירותי ביקור בית ויעוץ לקשישים במוסד לביטוח לאומי, מחקר הערכה (pdf)
אגף הייעוץ לקשיש פועל בכל הסניפים של המוסד לביטוח לאומי מזה שנים רבות והוא מפעיל שירותים לקשישים באמצעות מתנדבים שגם הם קשישים. לאגף שלושה שירותים מרכזיים והם:  1) ביקור בית קבוע, שהוא ביקור חברתי הניתן על בסיס שבועי בביתו של קשיש; 2) ביקור בית ראשוני, שהוא ביקור חד פעמי של קשיש בביתו במטרה לאתר קשישים העלולים להמצא במצבי סיכון ומצוקה; 3) ייעוץ לקשישים ולבני משפחותיהם, הכולל סיוע בקבלת מידע, עזרה, הכוונה ותמיכה בתהליך מיצוי זכויות הקשיש.

בשנים האחרונות הוצבו בפני האגף אתגרים חדשים בעקבות שינויים באוכלוסיית הקשישים ובמערך השירותים עבורם. לאור השינויים עלה הצורך לבחון בצורה שיטתית יותר את פעילות האגף, את דפוסי אספקת השירותים הקיימים היום ואת התמודדות האגף עם הצרכים החדשים. לאור זאת יזם האגף ביצוע מחקר הערכה מקיף של פעילות האגף. המחקר בוצע על ידי מאיירס-ג'וינט- מכון ברוקדייל בשיתוף עם המנהל למחקר ולתכנון של המוסד לביטוח לאומי.